DİKEY GEÇİŞ
Dikey Geçiş Sınavıyla (DGS) Üniversitemize Yerleşen Öğrenciler
⬛ Sevgili Öğrencilerimiz, İzmir Bakırçay Üniversitesi ailesine katıldığınız için sizi tebrik ediyoruz! Eğitim hayatınıza keyifli ve başarılı bir başlangıç yapmanız için her türlü desteği sağlamaya hazırız.
E-Kayıt
- ⬛ Elektronik kayıt yaptırmak isteyen adaylar, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının e-Devlet Kapısı üzerinden sunduğu "Üniversite E-Kayıt" uygulamasını tıklayarak, https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresi üzerinden 2-7 Ekim 2024 tarihleri arasında (7 Ekim 2024 tarihinde saat 23.59'a kadar) elektronik kayıt işlemlerini gerçekleştirebilecektir.
- ⬛ Kayıt sürecini E-Devlet sistemi üzerinden tamamlayan öğrencilerimizden lise ve ön lisans diploması da dahil olmak üzere hiçbir belge talep edilmeyecektir.
- ⬛ E-Devlet Üzerinden Kayıt için Tıklayınız
- ⬛ E-Kayıt Kılavuzu İçin Tıklayınız
Şahsen Kayıt
- ⬛ Elektronik kayıt yaptıramayan adaylarımızın ise 2-9 Ekim 2024 tarihleri arasında Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na DGS yerleştirme sonuç belgesi ve Ön lisans diplomasının veya mezuniyet belgesinin aslı ile şahsen ya da noter onaylı vekilleri vasıtasıyla başvuruda bulunarak kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir.
- ⬛ Kayıt tarihleri arasında yükseköğretim kurumlarından mezun olamadığı için Üniversitemize kayıt yaptıramayan ancak kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden ön lisans öğrencileri, 2024-2025 bahar yarıyılı başlangıcına kadar (10 Şubat 2025) mezun olduklarını belirten onaylı resmi yazı veya ön lisans diplomaları ile şahsen Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na başvuruda bulunarak asıl kayıtlarını yaptırabileceklerdir.
Kayıt İşlemleri İçin Gerekli Belgeler
DGS Yerleştirme Sonuç Belgesi
⬛ DGS sınavı sonucunu gösteren belge.
Ön Lisans Diploması
⬛ Ön lisans diplomasının veya Mezuniyet belgesinin aslı
Ders Kaydı ve Akademik Takvim
Ders Kaydı
⬛ Üniversitemize 2024 DGS sonucuna göre kayıt yaptıran öğrencilerimiz; 2024-2025 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı ve sonraki yarıyıllarda ders kayıtlarını Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi üzerinden (https://ubys.bakircay.edu.tr/) mutlaka yapmaları gerekmektedir.
⬛ Ders Kayıt İşlemleri ile İlgili Bilgi İçin Tıklayınız.
Akademik Takvim
⬛ Üniversitemiz 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takvimine Ulaşmak İçin Tıklayınız.
Katkı Payı Ödemesi
Ders Kaydı
Normal öğretim programlarına yerleşen öğrenciler öğrenci katkı payı ödemeyeceklerdir. Mezun oldukları/olacakları önlisans programı haricinde birinci öğretim veya açık öğretim kapsamında bir programa kayıtlı iken Üniversitemize kayıt yaptıran öğrenciler kayıt yaptırdıkları programın katkı payını kendileri ödeyeceklerdir. (Vakıf Üniversitelerine kayıtlı olanlar hariç) Bu kapsamdaki öğrencilerimizin bulundukları yerdeki en yakın Vakıfbank ATM'lerinden veya internet şubesinden 11 Ekim 2024 tarihi 17:00’a kadar katkı payını yatırması gerekmektedir. Aksi halde 2024-2025 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı için ders kaydı yapılamayacak ve öğrencilik haklarından yararlanamayacaktır.
Son Ödeme Tarihi
11 Ekim 2024, 17:00'a kadar.
Ödeme Yeri
Vakıfbank ATM'leri veya internet şubesi.
Detaylı Bilgi
- ⬛ 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Dönemlik Katkı Payı Ücretleri İçin Tıklayınız.
- ⬛ Katkı Payı Ödemesi Nasıl Yapılır? Öğrenmek İçin Tıklayınız.
- ⬛ Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız.
.
Açıklama