Ders Kayıt İşlemleri

Ders Kayıt İşlemleri


2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi Ders Kayıtları

Ders Kayıt Dönemi

2024-2025 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi ders kayıt işlemleri 03 Şubat 2025 10:00 - 07 Şubat 2025 23:59 tarihleri arasında Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi ÜBYS (https://ubys.bakircay.edu.tr/) üzerinden yapılacaktır.


Ders Kayıt İşlemi Adımları


Aşama 1
Öğrenci Bilgi Sistemine Giriş

Öğrenci numarası ve şifre ile giriş yapınız.

Aşama 2
Ders Seçimi

Öğrenci Bilgi Ekranı'ndan ders seçimi yapınız.

Aşama 3
Seçilen Derslerin kaydedilmesi

Seçilen dersleri kaydettikten sonra danışman öğretim elemanına gönderiniz.

Aşama 4
Danışman Onayı

Danışman onayına gönderdiğiniz derslerin danışman tarafından onaylanıp onaylanmadığını kontrol ediniz.

Aşama 5
Ders Kayıt Kontrolü

Danışman onayı yapıldıktan sonra seçilen derslerinizi kontrol ediniz. Hatalı bir duruma rastlamanız durumunda danışmanın düzeltmesini sağlayınız.

Yeni kayıt olan birinci sınıf öğrencilerimiz de dahil tüm öğrenciler akademik takvimde yer alan tarihlerde ders kayıtlarını yapmak zorundadır. Bulunduğu yarıyılda ders kaydı yaptırmayan öğrenci o yarıyıldaki derslere giremez, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve bu süre öğrenim süresinden sayılır.

  • ⬛ Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından tüm öğrencilerimize bir e-mail hesabı açılmakta olup bu hesaplar ögrencino@bakircay.edu.tr formatındadır. (örnek: 24XXXXXXX@bakircay.edu.tr)
  • ⬛ Öğrenci numaranızı öğrenmek için: https://ubys.bakircay.edu.tr/bilgi/ogrencinosorgulama/
  • ⬛ Şifrenizi belirlemek için: https://reset.bakircay.edu.tr/
  • ⬛ Şifre belirleme işleminden sonra öğrenci bilgi sistemine (https://ubys.bakircay.edu.tr/), yemekhane sistemine (https://yks.bakircay.edu.tr/) ve e-mail hesabınıza (http://mail.bakircay.edu.tr/) giriş sağlayabilirsiniz.
  • ⬛ UBYS' ne giriş ekranı ya da e-mail hesabına giriş ile ilgili sorunlarınız için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı kurumsal e-posta hesabına (bidb@bakircay.edu.tr) e-posta göndermeniz gerekmektedir. Size hızlı bir şekilde dönüş yapılmaktadır.







⬛ UBYS' ne giriş yapıldıktan sonra kayıtlanma aşaması için öğrenci tarafından alınması gereken derslerin seçim işlemi ÖĞRENCİ BİLGİ EKRANI bölümünden yapılır.




⬛ Öğrenci Bilgi ekranında öğrencinin ikinci bir program olarak yandal ya da çift anadal yaptığı program var ise ilk olarak anadal programında ders kaydının yapılması gerekir. Tek programda kayıtlı ise doğrudan "Ders Seçimi-Kayıt Yenileme" menüsünden ders seçimi işlemine başlanılabilir.





Katkı Payı Bilgileri


  • ⬛ Normal öğretim programlarına yerleşen öğrenciler öğrenci katkı payı ödemeyeceklerdir. Ancak, birinci öğretim veya açık öğretim kapsamında bir programa kayıtlı iken Üniversitemize kayıt yaptıran öğrenciler kayıt yaptırdıkları programın katkı payını kendileri ödeyeceklerdir. Normal öğrenim süresini aşmış olan birinci öğretim öğrencileri ise katkı payını (harç) öğrenci numarası ile Vakıfbank ATM'lerinden veya internet şubesinden ödedikten sonra ders kaydını yapacaklardır. Bu kapsamdaki öğrencilerimiz katkı payı/öğrenim ücreti ödemelerini 03-07 Şubat 2025 tarihleri arasında Vakıf Bankasının şubelerinden, Vakıf Bank İnternet Bankacılığı ve Vakıf Bank ATM’lerinden öğrenci numarası ile yapabilirler. Aksi halde 2024-2025 eğitim - öğretim yılı bahar yarıyılı için ders kaydı yapamayacak ve öğrencilik haklarından yararlanamayacaktır.
  • ⬛ Normal örgün öğretimde (birinci öğretim) okuyan Şehit ve Gazi çocukları ile engelli öğrenciler öğrenimleri boyunca katkı payından muaftırlar. (İlgili evrakları ibraz ettikleri takdirde)
  • ⬛ Değişim programları veya özel öğrenci statüsünde Üniversitemizde öğrenim gören öğrenciler katkı payını veya öğrenim ücretini kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumuna ödeyeceklerdir.
  • ⬛ Engelli olduğuna dair rapor sunan öğrencilerin ödemesi gereken öğrenim ücreti tutarından öğrenimleri süresince engellilik oranı kadar indirim yapılır. Bunların dışındaki durumlarda Her Eğitim-Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair Bakanlar Kurulu Kararı hükümleri geçerlidir.
  • ⬛ İlgili dönemde dersi bulunmayan öğrenciler ile kayıt donduran öğrenciler katkı payını yatırmak zorunda değildirler.
  • ⬛ "2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair Karar" gereği; GEÇİCİ MADDE 2- (1) 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında;
    a) Ailesi veya kendisi 8/2/2023 tarihli ve 6785 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile olağanüstü hal ilan edilen illerde ikamet eden ve herhangi bir Devlet yükseköğretim kurumunda örgün öğretim programlarına devam eden önlisans ve lisans öğrencilerinin,
    b) Olağanüstü hal ilan edilen illerdeki Devlet yükseköğretim kurumlarında örgün öğretim programlarına devam eden önlisans ve lisans öğrencilerinin,
    ödemeleri gereken ikinci öğretim öğrenim ücreti Devlet tarafından karşılanır.
    GEÇİCİ MADDE 3- (1) 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında; ailesi veya kendisi Filistin'in Gazze şehrinde ikamet eden ve herhangi bir Devlet yükseköğretim kurumunda örgün öğretim programlarına devam eden önlisans, lisans, tezli yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin ödemeleri gereken öğrenim ücreti Devlet tarafından karşılanır.
  • ⬛ 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Dönemlik Katkı Payı Ücretleri İçin Tıklayınız.
  • ⬛ Katkı Payı Ödemesi Nasıl Yapılır Öğrenmek İçin Tıklayınız.



Ders Seçimi İşlemi



Kayıt Yenileme Ekranı

⬛ Danışman, Sınıf, Ders Dönemi, En az AKTS, En fazla AKTS ve Seçili AKTS bilgileri bilgileri üst bölümde yer alır. Ders seçimi yapılmadan önce toplam en fazla AKTS, seçili AKTS ve kalan AKTS ve kontrol edilmelidir. Alt kısımda açıklama, zorunlu dersler, üst dönem dersleri, başarılı olunan dersler, seçmeli dersler ve program dışı dersler bölümleri yer alır. Ayrıca açıklama bölümünden Yardım Dokümanı ve Yardım Videosunu izleyebilirsiniz.


AKTS Bilgileri

  • ⬛ Ders seçimi öncesinde toplam en fazla AKTS, seçili AKTS ve kalan AKTS bilgileri kontrol edilmelidir.
  • ⬛ Seçili dersler bölümünde En fazla AKTS , Seçili AKTS ve Kalan AKTS bilgileri yer almaktadır.
  • En fazla AKTS: Öğrencinin dönem içerisinde alabileceği en fazla AKTS sayısıdır.
  • Seçili AKTS: Seçili AKTS bilgisi bölümünde, öğrencinin toplam kaç AKTS lik ders seçtiği bilgisi yansır.
  • Kalan AKTS: Kalan AKTS bölümünde, öğrencinin seçebileceği kalan AKTS sayısı yansımaktadır.

Seçili Dersler

⬛ En fazla AKTS, Seçili AKTS ve Kalan AKTS bilgileri seçili dersler bölümünde yer almaktadır.






Zorunlu Dersler



Öğrencinin dönem içerisinde alması gereken zorunlu dersler, bir önceki dönemde almadığı ve kaldığı dersler var ise onlar listelenir.


Bir önceki dönemde başarısız olduğunuz ders var ise listede eklenmiş olarak gelmektedir. Seçili dersler bölümünde de yer alır.

Açılan dersler zorunlu dersler bölümünde listede yer alır. Listede yer alan dersler Seçili Derslere eklenmek istenirse Ders listesinde ilgili dersin varsa şubesi seçilir.


Üst Dönem Dersleri


Üst Dönem Ders Seçimi

⬛ Bir sonraki yılın ilgili yarıyılında alınacak dersler bu bölümde yer alır. Üst dönemden ders alınmak istenirse, ekranda yer alan üst dönem dersleri sekmesinden ilgili dersler seçilir. Üst dönem derslerinin seçilebilme kuralları İzmir Bakırçay Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi ile belirlenmiştir.

Ders Seçimi Kuralları

⬛ Üst dönem ders seçimi için İzmir Bakırçay Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi'ne bakınız.


Danışman Onayı

Ders seçimi tamamlandıktan sonra "Ders Seçimini Kaydet" ve “Danışmana Gönder” butonlarına basılır. Danışmana Gönder butonu tıklandıktan sonra ekranda onaya gönderilecek derslerinizin listesi yansır. Danışman onayına gönderilmeyen dersler Danışman ekranına gelmeyeceğinden, öğrencilerimizin mutlaka seçtikleri dersi kaydedip “Danışmana Gönder” butonuna basmaları gerekir. Öğrenci, danışman onayına gönderilen derslerde değişiklik yapamaz ancak danışman öğretim elemanına ders seçimlerinde değişiklik yaptırabilir.



ÇAP Öğrencilerinin Ders Çakışmaları


Ders Çakışması Durumunda

Öğrencinin anadal ve çift anadal programında kayıtlanması gereken tüm derslerinin çakışması durumunda, ÇAP danışmanının kontrolü ve birim yönetim kurulunun kararı ile ÇAP programından alabileceği en fazla iki dersi uzaktan alması mümkündür.



Ders Kayıt Kuralları

Ders Kayıt Süresi


Ders kayıt süresi akademik takvimde belirlenen tarih aralığında gerçekleşir.

Ders Seçimi


Öğrenciler, ders seçimi yaparken ders kayıt kurallarına uymalıdır.

Ders Ekleme-Çıkarma İşlemi


Öğrenciler; eğitim-öğretim döneminin 2. haftasında (ekle-çıkar haftası) kayıt yenileme tarihlerinde seçtikleri dersler için ekleme-çıkarma işlemlerini danışmanlarına yaptırabilirler.








.