Ders Kayıt İşlemleri

2024-2025 eğitim-öğretim yılı güz dönemi ders kayıt işlemleri 16-27 Eylül 2024 tarihleri arasında Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi ÜBYS (https://ubys.bakircay.edu.tr/) üzerinden yapılacaktır.

 

Ders Kayıt İşlemi Nasıl Yapılır?

► Yeni kayıt olan birinci sınıf öğrencilerimiz de dahil tüm öğrenciler akademik takvimde yer alan tarihlerde ders kayıtlarını yapmak zorundadır. Bulunduğu yarıyılda ders kaydı yaptırmayan öğrenci o yarıyıldaki derslere giremez, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve bu süre öğrenim süresinden sayılır.

► Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından tüm öğrencilerimize bir e-mail hesabı açılmakta olup bu hesaplar ögrencino@bakircay.edu.tr formatındadır. (örnek: 24XXXXXXX@bakircay.edu.tr)
► Öğrenci numaranızı öğrenmek için: https://ubys.bakircay.edu.tr/bilgi/ogrencinosorgulama/
► Şifrenizi belirlemek için: https://reset.bakircay.edu.tr/
► Şifre belirleme işleminden sonra öğrenci bilgi sistemine (https://ubys.bakircay.edu.tr/), yemekhane sistemine (https://yks.bakircay.edu.tr/) ve e-mail hesabınıza (http://mail.bakircay.edu.tr/) giriş sağlayabilirsiniz.

► UBYS' ne giriş ekranı ya da e-mail hesabına giriş ile ilgili sorunlarınız için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı kurumsal e-posta hesabına (bidb@bakircay.edu.tr) e-posta göndermeniz gerekmektedir. Size hızlı bir şekilde dönüş yapılmaktadır.

► UBYS' ne giriş yapıldıktan sonra kayıtlanma aşaması için öğrenci tarafından alınması gereken derslerin seçim işlemi ÖĞRENCİ BİLGİ EKRANI bölümünden yapılır.

► Öğrenci Bilgi ekranında öğrencinin ikinci bir program olarak yandal ya da çift anadal yaptığı program var ise ilk olarak anadal programında ders kaydının yapılması gerekir. Tek programda kayıtlı ise doğrudan "Ders Seçimi-Kayıt Yenileme" menüsünden ders seçimi işlemine başlanılabilir.

Katkı Payı

Normal öğretim programlarına yerleşen öğrenciler öğrenci katkı payı ödemeyeceklerdir. Ancak, birinci öğretim veya açık öğretim kapsamında bir programa kayıtlı iken Üniversitemize kayıt yaptıran öğrenciler kayıt yaptırdıkları programın katkı payını kendileri ödeyeceklerdir. Normal öğrenim süresini aşmış olan birinci öğretim öğrencileri ise katkı payını (harç) öğrenci numarası ile Vakıfbank ATM'lerinden veya internet şubesinden ödedikten sonra ders kaydını yapacaklardır. Bu kapsamdaki öğrencilerimiz katkı payı/öğrenim ücreti ödemelerini 16-27 Eylül 2024 tarihleri arasında Vakıf Bankasının şubelerinden, Vakıf Bank İnternet Bankacılığı ve Vakıf Bank ATM’lerinden öğrenci numarası ile yapabilirler. Aksi halde 2024-2025 eğitim - öğretim yılı bahar yarıyılı için ders kaydı yapamayacak ve öğrencilik haklarından yararlanamayacaktır. 

Normal örgün öğretimde (birinci öğretim) okuyan Şehit ve Gazi çocukları ile engelli öğrenciler öğrenimleri boyunca katkı payından muaftırlar. (İlgili evrakları ibraz ettikleri takdirde)

Değişim programları veya özel öğrenci statüsünde Üniversitemizde öğrenim gören öğrenciler katkı payını veya öğrenim ücretini kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumuna ödeyeceklerdir.

Engelli olduğuna dair rapor sunan öğrencilerin ödemesi gereken öğrenim ücreti tutarından öğrenimleri süresince engellilik oranı kadar indirim yapılır. Bunların dışındaki durumlarda Her Eğitim-Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci Katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair Bakanlar Kurulu Kararı hükümleri geçerlidir.

İlgili dönemde dersi bulunmayan öğrenciler ile kayıt donduran öğrenciler katkı payını yatırmak zorunda değildirler.

"2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında Yükseköğretim Kurumlarında Cari Hizmet Maliyetlerine Öğrenci katkısı Olarak Alınacak Katkı Payları ve Öğrenim Ücretlerinin Tespitine Dair Karar" gereği;

GEÇİCİ MADDE 2- (1) 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında;

a) Ailesi veya kendisi 8/2/2023 tarihli ve 6785 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile olağanüstü hal ilan edilen illerde ikamet eden ve herhangi bir Devlet yükseköğretim kurumunda örgün öğretim programlarına devam eden önlisans ve lisans öğrencilerinin,
b) Olağanüstü hal ilan edilen illerdeki Devlet yükseköğretim kurumlarında örgün öğretim programlarına devam eden önlisans ve lisans öğrencilerinin,

ödemeleri gereken ikinci öğretim öğrenim ücreti Devlet tarafından karşılanır.

GEÇİCİ MADDE 3- (1) 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında; ailesi veya kendisi Filistin'in Gazze şehrinde ikamet eden ve herhangi bir Devlet yükseköğretim kurumunda örgün öğretim programlarına devam eden önlisans, lisans, tezli yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin ödemeleri gereken öğrenim ücreti Devlet tarafından karşılanır.

► 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Dönemlik Katkı Payı Ücretleri İçin Tıklayınız

Katkı Payı Ödemesi Nasıl Yapılır Öğrenmek İçin Tıklayınız

Ders Seçimi İşlemi

Ders Seçimi Kayıt Yenileme ekranında üst bölümde Danışman, Sınıf, Ders Dönemi, En az AKTS, En fazla AKTS, ve Seçili AKTS bilgileri yer alır. Ders seçimi yapılmadan önce toplam en fazla AKTS, seçili AKTS ve kalan AKTS bilgileri kontrol edilmelidir.

► Alt kısımda açıklama, zorunlu dersler, üst dönem dersleri, başarılı olunan dersler, seçmeli dersler ve program dışı dersler bölümleri yer alır. Ayrıca açıklama bölümünden Yardım Dokümanı ve Yardım Videosunu izleyebilirsiniz.

► Seçili dersler bölümünde En fazla AKTS , Seçili AKTS ve Kalan AKTS bilgileri yer almaktadır.

► En fazla AKTS: Öğrencinin dönem içerisinde alabileceği en fazla AKTS sayısıdır.

► Seçili AKTS: Seçili AKTS bilgisi bölümünde, öğrencinin toplam kaç AKTS lik ders seçtiği bilgisi yansır.

► Kalan AKTS: Kalan AKTS bölümünde, öğrencinin seçebileceği kalan AKTS sayısı yansımaktadır.

Zorunlu Dersler

Zorunlu dersler bölümünde öğrencinin dönem içerisinde sistemde alması gereken zorunlu dersler, bir önceki dönemde almadığı ve kaldığı dersler var ise onlar gelmektedir. 

Bir önceki dönemde başarısız olduğunuz ders var ise listede eklenmiş olarak gelmektedir. Seçili dersler bölümünde de yer alır.

Açılan dersler zorunlu dersler bölümünde listede yer alır. Listede yer alan dersler Seçili Derslere eklenmek istenirse Ders listesinde ilgili dersin varsa şubesi seçilir.

Üst Dönem Dersleri

Üst dönem dersleri bölümünde öğrencinin bir sonraki yılın ilgili yarıyında alacağı dersler yer alır. Üst dönemden ders alınmak istenirse, ekranda yer alan üst dönem dersleri sekmesinden ilgili dersler seçilir. Üst dönem derslerinin seçilebilme kuralları İzmir Bakırçay Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi ile belirlenmiştir.

Ders seçimi tamamlandıktan sonra "Ders Seçimini Kaydet" ve “Danışmana Gönder” butonlarına basılır. Danışmana Gönder butonu tıklandıktan sonra ekranda onaya gönderilecek derslerinizin listesi yansır. Eğer onaya gönderilecek derslerinizin listesi doğru ise gönder butonuna tıklayarak danışman onayına gönderme işleminiz başarıyla gerçekleşir. Danışman onayına gönderilmeyen dersler Danışman ekranına gelmeyeceğinden, öğrencilerimizin mutlaka seçtikleri dersi kaydedip “Danışmana Gönder” butonuna basmaları gerekir. Öğrenci, danışman onayına gönderilen derslerde değişiklik yapamaz ancak danışman öğretim elemanına ders seçimlerinde değişiklik yaptırabilir. Ders kayıt süreleri bittikten sonra danışman, ders ekle-çıkar tarihlerine kadar derslerde herhangi bir değişiklik yapamaz. Kaydedilen derslerde değişiklik yapmak isteyen öğrenciler, ders ekle-çıkar tarihlerinde danışman öğretim elemanına değişiklikleri yaptırabilirler.   

ÇAP Öğrencilerinin Ders Çakışmaları

Öğrencinin anadal ve çift anadal programında kayıtlanması gereken tüm derslerinin çakışması durumunda, ÇAP danışmanının kontrolü ve birim yönetim kurulunun kararı ile ÇAP programından alabileceği en fazla iki dersi uzaktan alması mümkündür.

Ders Kayıt Kuralları