Ders Kayıt İşlemleri
2024-2025 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi ders kayıt işlemleri 03 Şubat 2025 10:00 - 07 Şubat 2025 23:59 tarihleri arasında Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi ÜBYS (https://ubys.bakircay.edu.tr/) üzerinden yapılacaktır.
Öğrenci numarası ve şifre ile giriş yapınız.
Öğrenci Bilgi Ekranı'ndan ders seçimi yapınız.
Seçilen dersleri kaydettikten sonra danışman öğretim elemanına gönderiniz.
Danışman onayına gönderdiğiniz derslerin danışman tarafından onaylanıp onaylanmadığını kontrol ediniz.
Danışman onayı yapıldıktan sonra seçilen derslerinizi kontrol ediniz. Hatalı bir duruma rastlamanız durumunda danışmanın düzeltmesini sağlayınız.
Yeni kayıt olan birinci sınıf öğrencilerimiz de dahil tüm öğrenciler akademik takvimde yer alan tarihlerde ders kayıtlarını yapmak zorundadır. Bulunduğu yarıyılda ders kaydı yaptırmayan öğrenci o yarıyıldaki derslere giremez, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve bu süre öğrenim süresinden sayılır.
⬛ UBYS' ne giriş yapıldıktan sonra kayıtlanma aşaması için öğrenci tarafından alınması gereken derslerin seçim işlemi ÖĞRENCİ BİLGİ EKRANI bölümünden yapılır.
⬛ Öğrenci Bilgi ekranında öğrencinin ikinci bir program olarak yandal ya da çift anadal yaptığı program var ise ilk olarak anadal programında ders kaydının yapılması gerekir. Tek programda kayıtlı ise doğrudan "Ders Seçimi-Kayıt Yenileme" menüsünden ders seçimi işlemine başlanılabilir.
⬛ Danışman, Sınıf, Ders Dönemi, En az AKTS, En fazla AKTS ve Seçili AKTS bilgileri bilgileri üst bölümde yer alır. Ders seçimi yapılmadan önce toplam en fazla AKTS, seçili AKTS ve kalan AKTS ve kontrol edilmelidir. Alt kısımda açıklama, zorunlu dersler, üst dönem dersleri, başarılı olunan dersler, seçmeli dersler ve program dışı dersler bölümleri yer alır. Ayrıca açıklama bölümünden Yardım Dokümanı ve Yardım Videosunu izleyebilirsiniz.
⬛ En fazla AKTS, Seçili AKTS ve Kalan AKTS bilgileri seçili dersler bölümünde yer almaktadır.
Öğrencinin dönem içerisinde alması gereken zorunlu dersler, bir önceki dönemde almadığı ve kaldığı dersler var ise onlar listelenir.
Bir önceki dönemde başarısız olduğunuz ders var ise listede eklenmiş olarak gelmektedir. Seçili dersler bölümünde de yer alır.
Açılan dersler zorunlu dersler bölümünde listede yer alır. Listede yer alan dersler Seçili Derslere eklenmek istenirse Ders listesinde ilgili dersin varsa şubesi seçilir.
⬛ Bir sonraki yılın ilgili yarıyılında alınacak dersler bu bölümde yer alır. Üst dönemden ders alınmak istenirse, ekranda yer alan üst dönem dersleri sekmesinden ilgili dersler seçilir. Üst dönem derslerinin seçilebilme kuralları İzmir Bakırçay Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi ile belirlenmiştir.
⬛ Üst dönem ders seçimi için İzmir Bakırçay Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi'ne bakınız.
Ders seçimi tamamlandıktan sonra "Ders Seçimini Kaydet" ve “Danışmana Gönder” butonlarına basılır. Danışmana Gönder butonu tıklandıktan sonra ekranda onaya gönderilecek derslerinizin listesi yansır. Danışman onayına gönderilmeyen dersler Danışman ekranına gelmeyeceğinden, öğrencilerimizin mutlaka seçtikleri dersi kaydedip “Danışmana Gönder” butonuna basmaları gerekir. Öğrenci, danışman onayına gönderilen derslerde değişiklik yapamaz ancak danışman öğretim elemanına ders seçimlerinde değişiklik yaptırabilir.
Öğrencinin anadal ve çift anadal programında kayıtlanması gereken tüm derslerinin çakışması durumunda, ÇAP danışmanının kontrolü ve birim yönetim kurulunun kararı ile ÇAP programından alabileceği en fazla iki dersi uzaktan alması mümkündür.
Ders kayıt süresi akademik takvimde belirlenen tarih aralığında gerçekleşir.
Öğrenciler, ders seçimi yaparken ders kayıt kurallarına uymalıdır.
Öğrenciler; eğitim-öğretim döneminin 2. haftasında (ekle-çıkar haftası) kayıt yenileme tarihlerinde seçtikleri dersler için ekleme-çıkarma işlemlerini danışmanlarına yaptırabilirler.