Kayıt Yenileme
Kayıt yenileme (Ders Kaydı) işlemleri ne zaman ve nasıl yapılmalı?
Üniversitemizde eğitim-öğretim yılı (Tıp Fakültesi hariç) güz ve bahar dönemlerinden oluşmaktadır. Her dönemin başında Akademik takvimde belirtilen ders kayıt tarihlerinde, öğrenci kayıt yenileme (ders kaydı) işlemlerini yapmalıdır. Üniversitemize ikinci üniversite kapsamında kayıt olan öğrenciler katkı payı ödemekle yükümlü olup, öncelikle katkı payını bankaya ödedikten sonra kayıtlı olduğu programın derslerini öğrenci bilgi sistemi üzerinden seçerek danışman onayına gönderir. Danışman onay verdikten sonra öğrencinin kayıt yenileme işlemi tamamlanmış olur.
Süresi içinde kayıt yenileme işlemi yapılmazsa ne olur?
Öğrenciler, her yarıyıl başında Akademik Takvimde belirlenen süreler içinde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Bu süre içinde kaydını yenilemeyen öğrenciler o yarıyılda derslere giremezler ve bu süre öğrenim süresinden sayılır. Katkı payı yatırması gereken öğrencilerden, söz konusu ücretleri yatırmayanların kaydı yenilenmez. Ayrıca katkı payı yatırıp ders kaydı yapmayan öğrencilerin kaydı yenilenmiş sayılmaz. Öğrenciler katkı payı yatırıp ders kaydını tamamlamak zorundadır.
Kayıt Yenileme İşlemlerinde En Fazla Kaç Ders Alabilirim?
Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi’nin 17 nci maddesi çerçevesinde üstten ders alma şartları ve azami sınırlar belirlenmiştir.
Ders Kaydı süresi bittikten sonra ders seçimini değiştirebilir miyim?
Üniversitemiz akademik takviminde belirtilen ders ekleme, bırakma ve danışman onayı tarihlerinde ders seçimlerinizi, öğrenci bilgi sistemi üzerinden ders ekleyip ya da çıkardıktan sonra danışman öğretim elemanının onayı ile değiştirebilirsiniz.
Ders Kaydı İşlemlerinde öncelikle hangi dersi almalıyım?
Öncelikle başarısız olduğunuz ders/dersler ve alt yarıyılda almadığınız dersleri seçerek kayıt yaptırmanız gerekmektedir.
Birinci sınıf öğrencisiyim. Kaç krediye kadar ders seçebilirim?
Birinci sınıf öğrencileri kayıtlı olduğu yarıyıla ait bütün dersleri almakla yükümlüdür.
Daha önce başarısız olduğum derslere devam zorunluluğum var mı?
Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi’nin 20 nci maddesinin 3 üncü fıkrası gereğince; alttan alacağı teorik dersin harf notu DZ olmayan öğrencinin ilgili derse devam zorunluluğu bulunmamaktadır.
Bir yarıyıl kayıt yenilemeyen öğrencinin, izleyen yarıyıl öğrencilik hakkı devam eder mi?
Azami süreler içerisinde herhangi bir yarıyılda kayıt yenileme işlemini tamamlamayan öğrencilerin izleyen yarıyılda kayıt yenileme işlemlerini tamamladıkları takdirde öğrencilik hakkı devam eder.
Şifremi unuttum, Öğrenci Bilgi Sistemine girmek için ne yapmalıyım?
Öğrenci Bilgi Sistemine giriş https://ubys.bakircay.edu.tr/ adresinden yapılmaktadır. Sisteme giriş için kullanacağınız; Kullanıcı Adı: "Öğrenci Numarası" (Örnek: 180101099), Şifreniz: T.C. Kimlik numaranızdır. Şifrenizi değiştirdiyseniz ve unuttuysanız Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'nın e-posta adresine bidb@bakircay.edu.tr mail göndererek şifre sıfırlama işlemi yapabilirsiniz. Yeni şifre, sistemde kayıtlı kurumsal mail adresinize gönderilecektir.
Danışman kimdir? Görevleri nelerdir?
Öğrencilerin eğitim, öğrenim ve diğer sorunlarıyla ilgilenmek üzere kayıtlı bulunduğu birimde bölümün ya da anabilim dalının veya programın önerisi ile ilgili yönetim kurulu tarafından görevlendirilen öğretim elemanıdır. Danışman, öğrenciyi izler ve öğrencinin devam etmekte olduğu ön lisans ve lisans öğretimi programı çerçevesinde öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerle ilgili olarak öğrenciye tavsiyelerde bulunur. Öğrenci, yarıyıl kayıtlarının yapılması veya yenilenmesi sırasında derslerini seçer ve sonra danışmanın onayı ve öğrenci bilgi sistemi üzerine aktarılacak danışman görüşü ile kayıt tamamlanır. Akademik danışmanlar, sorumluluklarına verilen öğrencilerin, ders seçme ve mezuniyet gibi işlemleri yanında diğer sorunlarının çözümüne de yardımcı olmak üzere öğrenim süresi boyunca öğrencilere destek olur.